Es na 2m 29.5. 2012

Dnes mi do restauračního zařízení dorazila sms o probíhající ES do EA. Rychle jsem dopil, rozloučil se s vyděšenou YL Verčou se slibem, že jí zmařené posezení vynahradím. Na klubu jsem byl během 10 minut. Na pásmu bylo živo, ale signály již slábly, hrd jen několik EA5 a EA6. Zavolal jsem EA3EVL z JN00, spojení je snad kompletní. Pak pásmo ztichlo. Už jsem chtěl odejít, když v tom se opět začly množit spoty v clusteru. Jako první se daří EA2AGZ z IN91 a pak EA4EHI a EA4LU, oba z IM68 tedy QRB přes 2000km. Sporadika trvala celkem skoro 2 hodiny. Na několik stanic jsem se bohužel nedovolal, i když burácely 59 (EA7HV IM77, EC4TR IN80). Trošku mě v ES mrzí, jak stanice mnohdy bazírují na předání lokátoru.


RIG: zapůjčená TR751 (tnx CDJ) a 5el. DK7ZB 30m agl.

Podmínky na 6m a 2m v druhé polovině května 2012

Minulý týden jsem si trošku zaskřípal zubama, jelikož mám FT897 v opravě a 6m chodil perfektně via TEP do Jižní Ameriky. Jeden večer jsem to nevydržel a alespoň jsem zapnul Mizuho s dipolem, ale žadná SA u mě neprocházela. Wkd akorát new # UW2ZM KN57, který potěšil zejména díky použité výbavě. Tento týden jsem se zaposlouchal ve středu, kdy pěkně procházela Afrika. ST2AR KK65 byl chvílema 599 i na mém QRP TRX. I když ho mám dělaného, tak jsem dal párkrát značku a kupodivu mě nebral :-)
Dvoumetr letos trošku pospává, neboť v OK byla zatím snad jen jedna využitelná ES, do UA, 17.5.  


22. sraz Škoda historic fan klubu Hradec Králové

V sobotu 12.5.2012 se konal již 22. ročník srazu Škoda historic fan clubu Hradec Králové. Naše sbírka byla zastoupena 6ti kousky. Zdenda představil po několika letech svojí Škodu 1202 STW Sněhurku v soupravě s karavanem Karosa Dingo, Luk přijel s Octávkou, Miloš přijel se svojí Octavií a karavanem Skif, Mireček měl pujčeného Žabáka, alias Škodu 440 a já jsem dorazil s Škodou 1201 STW Karkulkou.
Sraz jako každoročně velmi zdařilý a ani nepříjemné počasí a vytrvalý déšť v sobotu ráno neubral fantastické atmosféře, která na Stříbrném rybníku panovala.
Zdendova Škoda 1202 STW Šmoulinka po několika leté opravě
Zdendova druhá část soupravy Karosa Dingo
moje Škoda 1201 STW Karkulka v řadě vozů 1200 a 1201
Milošova Octavia mezi Octaviemi
Lukova Octavia mezi Octaviemi
Žabák na kraji řady Spartaků

Výlet do OH a ES aneb jak být proklatě blízko OJ0 a o vysílání jen snít

Na začátku dubna jsem byl se svou YL Verčou na výletě v ES a OH. Zavazadla byla dost plná, tak se mi nechtělo brát rádio s sebou. Navíc planovaný program mně moc prostoru k vysílání nedával :-) 

 Retro letadlo nebo retro nátěr? Naštěstí to druhé.

V Talinu žije vcelku velký počet radioamatérů, jeden radioklub dokonce sídlil cca 100m od našeho hotelu v místní "SPŠE". Na můj e-mail však nikdo nereagoval a do budovy školy se mi moc nechtělo.


Výhled na moře je pro lidi bez fantasie. Nevím, co na tom pivu vidí...

Celý týden jsme trajdali po výletech. Bohužel očekávané jaro se v těchto končinách mírně opozdilo a tak nás ve většině destinací čekalo 40cm čerstvého sněhu. Kupodivu i pláže Baltu byly liduprázdné. 


Balt, Lahemaa park; Starý Talin, old timer v ES.
  
Abych ale přeci jen získal dokumentační foto vhodné pro tento blog, pořídil jsem soubor fotografií místních dopravních prostředků. Talin byl doslova prošpikovaný trolejovým vedením a proháněly se zde modely, které jsou nám Pardubákum blízké. Mělo to však i své stinné stránky, jelikož ten, kdo má čísla trolejbusů spojená s konkrétní pardubickou trasou, tak zde narazí. Jako onehdy já. Nastoupil jsem do trolejbusu číslo 7 a dožadoval se Dukly vozovny, jazykově vybavený šofér si však jen poklepal na čelo.

Výběr z talinských trolejbusů.
 
V týdnu jsem občas nakoukl na ON4KST, kde byl každý den Ganadij ES3RF. Po několika debatách jsme si domluvili pivko na poslední den našeho pobytu. Setkání se bohužel, díky pracovním povinnostem, neuskutečnilo.
Z ES je to jen kousek do Skandinávie. OH jsme navštívili někdy v půli týdne. Při plavbě trajektem jsme míjeli jednu IOTU za druhou. Do OH0 a OJ0 to bylo coby kamenem dohodil, jen to rádio chybělo. Třeba někdy příště.

 



Poslední bar před OH, všude vidím IOTU; tramvaj v Helsinkách, Harley-Davidson v Helsinkách.

 

2. subregionální závod 2012, OK1KPA

Od Polního dne jsem se sešli opět ve vcelku slušné sestavě: Béda 1VDJ, Ondra 1CDJ, Dan 1TDO, Ivan 1TPW, Standa 1UUS a já 1ZHS. Cíl byl jasný, provést reorganisaci maringotek a odvézt nepotřebné harampádí, přitom postavit alespoň mikrovlny a dvoumetr.
V sobotu dopoledne jsme kompletně vyklidili a vyčistili malou boudu. Člověk až nevěřil, co se do ní všechno vešlo. Po obědě se část týmu pustila do připravy 10 a 24GHz. 
Před závodem jsme již QRV včetně SDR přijímače. K rádiu usedáme spolu s Ondrou. Probíhající rain scatter nám hned zkraje závodu přijemně navyšuje skore. Na CW děláme klasické RS stanice: S57C JN76, 9A1CMS JN86, S51ZO JN86, na FM se daří OE3WOG/p z JN77. Je přijemné vidět, že někteří pochopili, že SSB je při RS peklo a naučili se používat alespoň FM. Bohužel jich není mnoho. 
Po pár hodinách závodu se spustil velký slejvák a takřka nám znemožňoval práci na 24GHz. Kluci se deštěm nenechali odradit a pustili se pod plachtou do grilování masa.
V neděli se nevysílací část týmu pustila do čištění betonové plochy. Rain scatter se objevil ještě ke konci závodu. Potěšil DL4YAO/p z JN68. Antény balíme cca 2 hodiny před koncem závodu, za sucha se přeci jenom lépe balí.
Celkem jsme spáchali 37 QSO, cca 6000 bodů na 10GHz a 8 QSO, cca 500 bodů na 24GHz. Dvoumetr jsme nakonec nestihli postavit.