Alpe Adria Contest 2013 OE/OL1P

Alpe Adria Contestu jsem se, z QTH mimo OK, zúčastnil naposledy v roce 2010 (další ročníky: 2012, 2009, 2008). Již před pár týdny jsem sondoval, jak se situace má a zda vůbec někdo pojede. Nejprve to vypadalo na tým složený z Ondry 1CDJ, Míry 2VZE, Libora 6TW, mé YL Verči a mě 1ZHS. Libor nakonec nemohl a do týmu se přidal Zdeněk 3BAZ. Minulé ročníky jsme odejeli z Heukuppe, letos padla volba na Keiserstein mající 2061 m n. m. Je zde, oproti Heukuppe, pěkně otevřený směr na OK a DL. S 5 Watty silný signál jen tak nevykouzlíte, tak jsme s sebou přibalili 4 x 6 el. DK7ZB.

Z Pardubic vyrážíme v sobotu brzy ráno, což je pro nás se Zdeňkem trochu problém, jelikož jsme se v pátek lehce zapomněli v barovém zařízení. Do Puchbergu ve Schneebergu přijíždíme kolem 15. hodiny, lehce se občerstvujeme a Ondra s Mírou míří na kopec pěšky, zbytek týmu ozubnicovým vláčkem Salamander. Čtyřče se stožárem by se přeci jenom proneslo. Z cílové stanice vlaku je to ještě cca 1.5 hodiny cesty. K Fischerhütte, kde přenocujeme, se dostáváme v 1800, po hodině přichází Ondra s Mírou. Noc trávíme v útulném pokojíku pro 30 osob.

V neděli vstáváme kol 7. a jdeme stavět pracoviště, vrchol je od chaty jen kousek. 10 minut před závodem jsme ready. Závod rozjíždí Ondra a přísun stanic je opravdu pěkný. Na výzvu přišel i ODX závodu LX/PA2CHR/p z JO30, 749 km. Je vtipné, že si tou dobou stavěl pár metrů od chaty jeden HA amatér své antény pro SOTA provoz. Asi 2 hodiny před koncem závodu se začaly honit mraky, občas káplo a pak se spustil slejvák s kroupami a solidní bouřka. Rychle vše balíme a utíkáme dolů k vlaku. Cestou naše trojice cestující vlakem promokla na kost. Jen jsem se modlil, aby nám zůstal kousek suchého oblečení. Naštěsti igelitky s oblečením byly vodou netknuté. Převlékli jsme se na nádražním WC a vyrazili zpět do Puchbergu.

Celkem jsem stihli 177 QSO, 42 tisíc bodů. Škoda, že od nás nechodilo tropo, jižnější stanice si zpestřily deník EA stanicemi.

Fotogalerie z akce Prdec v Morokulien

Tak jsem dodělal fotogalerie ze svých fotek naší reprezentace Prdec.cz ve Švédsku a Norsku. Jsou všechny k dispozici na http://ok1ohk.zonerama.com.

Prdec se vrátil z Morokulien na hranicích Švédska a Norska - a ještě něco navíc

Jen rychlá zpráva, článek bude následovat. Expedice v dovolenkovém duchu i tempu fantazie. První trajekt luxusní kajuta přímo v čele lodi, ve Švédsku jsme omylem narazili na dlouhovlnný vysílač Grimeton a dvě hodiny nadšeně prolejzali veřejně přístupné kouty.
QTH Morokulien fantastické, antény super, vybavení luxus, jen místo rozkládacích gaučů z Ikey by byly lepší vlastní nafukovací matrace. Cca 500 QSO CW, digi, SSB, vzorná reprezentace Prdce, družba s místními amatéry - přijel se na nás podívat Svein, LA6IKA.
Trajekt zpátky - ne loď, ale panelák, Martinovi OK1FMS se splnil sen - z paluby udělal 7 QSO jako /mm. Fotilo si ho mnoho Japonců, nechápali, že v době satelitních telefonů ještě švédský trajekt zaměstnává radiotelegrafistu a už vůbec, že toho chudáka vystrčili na palubu :)