Alpe adria contest 2008 OE/OL1P

Asi před čtrnácti dny mně zavolal Ondra 1CDJ a řekl mi o tom, že plánuje na letošní Alpe adria contest vyrazit do OE. Nemaje momentálně mnoho peněz, nechal jsem si nějaký čas na rozmyšlenou. Nakonec naštěstí zvítězila touha po vysílání a pěkných zážitcích a tak jsme v pátek odpoledne odjeli společně s Ondrou směr OE. Ve Žďáře přistoupil Honza 2ZAW a tak byl náš tým takřka kompletní. Do kempu v Keisebrunnu dorazila naše posádka kolem 22 hodiny.

Po vybalení věcí nezbytných pro přenocování jsme zjistili, že vedlejší stan obývá skupina mladých pardubických horolezkyň. Jak je ten svět malý… Ráno jsme po nezbytné ranní hygieně odjeli do vesničky kousek za Prein an der Rax, kde jsme se jali napěchovat naše batohy nepostradatelnými věcmi pro vysílání a pro naše přežití. Ovšem takovým způsobem, aby naše těla zvládla přibližně tříhodinový výstup na Karl Ludwig Haus.

V této horské boudě jsme plánovali přenocovat. Bohužel skupina hlučných nesympatických německých pseudohudebníků naše plány překazila a tak jsme byli nuceni přenocovat v Habsburg Hausu vzdáleném hodinu lehčí chůze. Což v neděli bude znamenat o hodinu delší cestu na contestové stanoviště Heukuppe 2007 m asl.

Po příchodu na Habsburg Haus rozbalujeme 4. el Yagi made by 2ZAW a rozdáváme body stanicím, které se účastní různých QRP contestů včetně toho v OK. Po tom co se nabažíme vysílaní jdeme spát, jelikož nás čeká náročná neděle. Ráno vstáváme po 6 hodině, tedy o 4 hodiny dříve než je můj obyčej – peklotron. Na Heukuppe vyrážíme za zimy a silného větru kolem půl sedmé, hodina navíc je přece jenom znát. O půl osmé přicházíme opět ke Karl Ludwig Hausu a doplňujeme zásoby vody. Bohužel, jak je tu zvykem z kohoutku s nápisem kein trinkwasser, tělo se s tím holt musí nějak poprat. Na vytoužené Haeukuppe přicházíme asi čtvrt hodiny před závodem, přičemž se okamžitě pouštíme do stavby pracoviště. Malý stan je v tuto chvíli nezbytností, neboť vítr stále nepolevuje a teplota neodpovídá teplotě na níž jsem zvyklý ze své špeluňky na strahovských kolejích, kterou obývám od minulého tisíciletí.

Po postavení pracoviště usedá k rádiu tuším Ondra 1CDJ, spojení pěkně přibývají a signály protistanic jsou vcelku silné. U rádia se postupně střídáme a většinou jeden operátor dělá vysílajícímu zapisovatele značek wkd stanic, třetí operátor funguje jako inteligentní antenní rotátor (tentokrát 4. el Yagi made by 1CDJ). V průběhu závodu k nám konečně dorazil poslední člen výpravy Míra 2VZE, který donesl 9. el Yagi. Anténa táhla perfektně, takže se podařilo udělat i náš ODX I5TWK/8 z JN71 655 km. Závod končí v 1700 a v našem deníku je 162 spojení, což dává 39821 bodů. To je myslím pěkný výsledek na 5 Wattů výkonu. Pobalíme věci a utíkáme dolů do údolí, kde nás čeká Ondrova fabie. Domů je to ještě kus cesty…

Akci hodnotím velmi positivně a to i přesto, že mě kluci nutili lézt průrvami ve skalách podobným těm, které zdolávali při svých výpravách do hor zdatnější jedinci než jsem já. Alpe adria podle Ondry 1CDJ je možné nalézt na http://blog.ok1cdj.com/