18.červen - horko i 120 km nad hlavou

Příznivé podmínky pro šíření signálu tohoto dne jsem zjistil již ráno po probuzení. Při běžném proladění DAB tuneru kolem páté hodiny jsem zjistil, že mi hrají na kanále 11B stanice z Badenska-Wurttemberska bez jakýchkoli výpadků. A to není v létě běžné ani na stanicích z Bavorska.
Dále při dopolední pracovní činnosti jsme museli s kolegou konstatovat nemožnost vykonávání obživy pro horko, a tak jsme zamířili navštívit jeho dceru s manželkou do Dřítče nedaleko Pardubic. Popravdě já mířil k FM tuneru za kontrolou podmínek. A k mému nemalému překvapení jsem objevil  sporadiku a tropo zároveň. Na spodku pásma italské stanice a v mezerách silných vysílačů stanice německé, rakouské, slovenské ba i maďarské. Na 94,5 hrálo rádio Žilina přičemž je na stejné frekvenci jen deset kilometrů vzdálený vysílač rádia dříve zvaného Metuje (nevím jak se onen paskvil nazývá nyni).
Po obědě a chvíli předstírání práce jsem naložil rodinku a hurá za Holice do bazénu a k rádiu.
Pět minut po paté hodině se začalo cosi z rádia naladěného na třístovce dvoumetru ozývat.
Byl to z Rhodosu SV5BYR. Dále se mi podařilo spojení s několika Řeky, jedním Kréťanem, třemi Malťany a pár Sicilanů. Zaslechl jsem Bulhara, ale spojení se ve dvou pokusech nezdařilo dokončit.



Můžeme jen doufat, že to nebyl konec Es sezóny na 2m a snad bude příroda ještě štědrá, co třeba do Skandinávie... 

   

23. sraz Škoda historic fan klubu Hradec Králové

 Letošní 23. ročník srazu Škoda historic fan klubu Hradec Králové se po minulých letech přesunul na začátek června. Po předchozím deštivém týdnu se vyklubalo slunce a tak jsme v pátek mohli vyrazit na Stříbrný rybník. Sestavu tvořil Zdenda se svojí Škodou 1202 STW Sněhurkou, Miloš s Octavií a stanovlekem Skif, mladý Míra jel s mojí škodou 1201 STW Karkulkou. V sobotu naše řady ještě rozšířil Jirka s Felicií a Luk se Spartakem.

Setkání našich STW, Karkulka, Hajtra a Sněhurkou
Jirkova Felicia 64´ a Milošova Octavia 60´ v kempu
Lukův Spartak mezi Spartaky
Během tradiční orientační soutěže jsme se letos vypravili do Rosic nad Labem do železničního muzea. Na trasu jsem se po zkušenostech z minulého týdne vypravil se svým zkušeným navigátorem Lukem, který svého Spartaka nechal v kempu.
Během druhé etapy orientační soutěže naše cesta vedla i pod Kunětickou horou, kde se nedalo nepořídit fotku
Bohužel jen díky mému zaváhání u jedné otázky v rámci orientační soutěže jsme nepostoupili do finálové skupiny. Slávu a čest Prdec teamu zachráníl nájemný pilot, kterým byl mladý Míra, který se s půjčenou Karkulkou nakonec po závěrečném rozstřelu umístil na celkově třetím místě a odvezl si domů bronzový pohár.

nedělní soutěž elegance a setkání služebních vozidel VB
historicky třetí setkání Karkulky s Hajrou v rámci nedělní soutěže elegance
Nedělní soutěž elegance byla pro náš tým také celkém, úspěšná a povedlo se nám získat hned dva poháry, jeden za nejzajímavější vůz srazu a Míra přidal do sbírky ještě jeden pohár a to pro největší kuriozitu srazu.

pohár pro Hajtru a nejzajímavější vůz srazu
sbírka Mírových pohárů, které se mu podařilo získat
 V celkovém součtu byl letošní ročník i na počet výher celkem plodný, hned dvě auta dovezla 3 poháry. Počasí bylo příznivé, oproti minulému týdnu jsme nezmohli a mohli si sraz vychutnat naplno.
Velké díky patří hlavnímu pořadateli Jardovi Geregovi za uspořádání této skvělé akce!



SocBeerFest 2013

Letošní ročník putovního srazu SocBeerFest 2013 se uskutečnil 1.6.2013 v Praze.
Z Prdce jsme vyrazili s motory v zádech ve složení Zdenda se svojí Škodovkou 120 L, já a Luk s mojí taxikářskou Škodovkou 125 L a naše řady doplnil mladý Míra s autoškolní Škodovkou 136 GL.
naše stroje v kempu před startem orientační soutěže
Vzhledem k tomu, že předpověď slibovala špatné počasí, zapůjčili jsme si od kolegy Jirky jeho obytný karavan, který nám měl zajistit alespoň trochu sucha na přenocování, protože v kempu se nedaly bohužel již zarezerovat chatky na ubytování.
naše dočasné bydlení v kempu
Sobotní program nás zavedl na zajímavá místa v Praze a okolí.
torzo údajně nejstarší pražské čerpací stanice
 Navštívili jsme muzeum MHD ve Střešovicích a muzeum Praga ve Zbuzanech. Bohužel díky provazům deště nebylo moc příležitostí se kochat krásami Prahy.
muzejní trolejbusy Škoda 8Tr a Tatra T400 ve Střešovické vozovně
Škodovka na dvoře Střešovické vozovny společně s tramvají Tatra T3
 Neznalost terénu zapříčinila i to, že jsme v jednu chvíli na orientační jízdě zvlášťzavržení hodným způsobem zabloudili tak, že jsme až museli použít systém vyvinulý už Járou Cimrmanem a to GdeProbohaSu.
I přes to se nám s Lukem podařilo nemožné a umístili jsme se na krásném prvním místě v orientační soutěži a domů jsem si dovezl krásnou repliku označení vozidla Autoškoly.
hlavní výhra, kteou jsme vyhráli ještě zatím namontovaná na jiném vozidle
Bohužel sobotní rozbor srazu se neuskutečníl díky nepřízni počasí a tak jsme se v podvečerních hodinách všichni vydali do svých domovů.
příjezd do Choltic, kde jsme v sobotní podvečer vraceli obytný karavan, byl opět ve znamení silného deště
díky systému APRS se mi podařilo zdokumentovat i přibližnou trasu, kterou jsme po Praze najezdili
Pořadatelům patří velké díky za skvělý sraz, který každým rokem nabírá na své úrovni!
Fotky co jsem nafotil já a něco málo mladý Míra k nalezení tady.
Co nafotil Luk k vidění zde.

4U1ITU na 6m

V poslední době se na 6m denně objevuje 4U1ITU z JN36 ze Ženevy. Bohužel vždy, když jsem se zaposlouchal, tak se short skip nekonal. Teprve v pondělí 27.5. u mě vyskočil asi na 30 sekund a stihl jsem spojení dokončit, takže nová vcelku vzácná DXCC je doma.


Podmínky na 6m a 2m v druhé polovině května 2013

Letošní rok jsem plánoval, že 6m úplně vynechám a ani dva roky slíbenou anténu 2el. Y jsem nedovezl do Prahy a neinstaloval. Nicméně v tomto týdnu jsem se na klubu občas ukázal a 15. ve středu na chvilku vyběhla Es do UA6, bohužel v Praze ani ťuk, i když někteří OK2 a OK1 stihli pár spojení udělat.
6m jsem sledoval jen na DX clusteru a zapl jsem ho ve středu kvůli TK5JJ z JN41, což je pro mě nová DXCC. V pátek to nejprve nevypadalo na nic extra, ale pak podle spotů bylo zřejmé, že 3B8 Mauricius hraje v OK ve velké síle. Na pásmu byl 3B8CF z LG89 a 3B8DB z LG89, cca 9000km. Oba hráli pěkně i na drátový dipól. Dobu jsem volal na 110 3B8CF, bohužel měl pile-up a navíc tady hrál max 539, ve špičkách 559. Pak jsem se přesunul na 115 za 3B8DB, občas mi hýbal s-metrem, když vylezl, zavolal jsem na jeho QRG a byl v logu, pak po chvílí zapadl a procházel už jen slabě. Po 2 letech opět pěkné spojení via ES + TEP. 

 

18.5. sobota

 V sobotu 6m burácel a short skipy chodily skoro do všech směrů, wkd několik nových čtverců. Už jsem chtěl kolem půl sedmé odejít, ale ještě jsem přepl na 2m a na 300 hrál UC6A z KN84 (ex RZ6BU) jako dělo. Rychlé spojení a koukám kolem, těsně pod ním je RZ6AFK na CW, bohužel NC, signál při spojení spadl a bylo po ES. Časnější ES spojení mám jen z roku 2004.
  

20.5.pondělí

Dnes jsem se v práci odpoledne podíval do clusteru a TEP opravdu vypadal slibně. Na pásmu bylo několik čitelných stanic: ZS6BTE, 3B8FQ a FR1GZ, který na SSB hrál reálně 59. Pile upy byly veliké. Několik ZS jelo rovněž SSB a jelikož vím, že Paul ZS6NK z KG46RC reaguje rychle na chatu, napsal jsem mu a šli jsme na sked na 082. Na CW byl ufb čitelný a po chvíli jsme spojení dokončili, dostal jsem 539, ale i to se počítá, takže další nová DXCC.

Návštěva u OK2KLD

Před několika týdny jsem Zdeňkovi OK3BAZ nabídl možnost odejet 2. subreg od nás ze Spálavy. Nicméně náš KPA tým se nesešel a nakonec já odejel na návštěvu k OK2KLD. 
Do Uničova jsme vyrazili z Prahy již v pátek v podvečer. Po příjezdu jsme zašli do místního restauračního zařízení prodebatovat plán na sobotu. Debaty se účastnili také Michal 2HAZ a Tonda 2JNX. Později se přidal Pavel 2ZLD. Debata se mírně protáhla, takže na Těchanovský kopec JN89PU jsme se Zdeňkem vyrazili až v sobotu kolem oběda vezouce ješte Zdeňkovu sestru Adélu a malého synovce Štěpána. 
Původní plán odejet 2m, 70cm a 23cm byl v pátek zavrhnut. Vztyčen byl pouze dvoumetr. U rádia jsme se postupně střídali a zbytek týmu většinou opékal kabanos. Bohužel již na začátku závodu bylo jasné, že 2m z neznámých příčin moc nechodí. I tak ale potěšilo několik pěkných spojení alespoň nad 700km a také EA4KR, který zavolal, když u rádia seděl Michal OK5MIK. Spojení není bohužel kompletní. Podle dxclusteru Eska chodila vcelku pěkně, což není na začátek května až zase tak obvyklé.
V neděli kolem 12. odjíždíme s 2HAZ směr Praha. Celkem kluci udělali 185 spojení, 48 tisíc bodů.

2m

Valid QSOs: 185
Sum of dist.: 48000 km
ODX: IK5ZWU/6 from JN63GN at 787 km

RIG: 100W, 2x13 el. Cushcraft, IC 275H
QTH: JN89PU


 Kompletace centrály, 2HAZ, Filip, 2JNX, 5MIK

Skládání antén, 2HAZ, 3BAZ, 5MIK

 
 Každý pomáhá, jak nejlépe umí, 1ZHS



QRP NAC SSB aneb, co SM stanice vydrží

Report z těchto závodů uveřejňuji vždy jen v případě, kdy jsem zdolal nějakou, alespoň drobnou, metu. Oba dubnové NAC jsem odejel se Zdeňkem OK3BAZ. Neměl na 2m ani na 70cm dělané žádné severské stanice. První NAC, dvoumetrový, proběhl vcelku bezproblémů, jelikož na anténě máme cca 40W, takže stanice si nechaly říci i na SSB. Zdeněk nakonec vcelku bez potíží udolal SK7MW JO65, SK7CY JO65, OZ1ALS JO44. Posledního zmíněného jsem nikdy něměl odvahu volat SSB :-), ale Zdeňkovi to po chvíli prošlo. SM7DTE z JO75 byl bohužel i na CW dost slabý a tak ho nezkoušel.
Další týden byl NAC na 70cm. Tady už šlo do tuhého. Na CW všechno pěkně prošlo, vyjímečně byl silný SP2DDV z JO83, od nehož jsem dostal 539. Zdeněk ho zavolal SSB, dostal 55 a spojení dokončil, jakoby dělal stanici z Bubenče. Dále zkouší SK7MW, který občas pěkně vylezá, i Zdeňka slyší, ale QSB spojení vždy zhatí. Nicméně cca napočtvrté spojení prošlo. Při 15W na 8el. QRB 600 km, to je jistě potěšující. Pak se ještě zadařil SP9SOO z JN99 a poté jsme se odebrali do Dejvické kavárny na nefiltrované Únětice.  

RIG 2m: 40W at 5 el. DK7ZB, FT897
RIG 70cm: 15W at 8 el. DK7ZB, FT897
QTH: OK1KUR, Prague 6 - Dejvice, JO70EC, 220 m asl., 30 m agl.



Radioklub OK2KLD zve všechny na závod vyhlášený na počest založení města Uničov.