Tak trochu jiný Spartak

Letošní veteránskou sezónu 2014 jsem zakočil velmi stylově. Dostal jsem nabídku jestli bych se nechtěl stát členem závodního týmu Šulcek racing a osedlat na Brněnském Masarykově okruhu závodní modrou střelu Škodu 440.
V rámci dnů otevřené dráhy se na okruhu konala akce Classic Racing Car Meeting , což je setkání majitelů s příznivců závodních strojů.
Podařilo se mi přesvědčit kamaráda zkušeného závodníka Vráťu Izacha, aby se mnou vyrazil a mohl mi dělat poradce a v případě nouze i mechanika.
Do Brna jsem vyrazili již v pátek v podvečer abychom pomohli připravit závodní stroj na nedělní závody.

sobotní příprava Modré střely na nedělní závody
upravený interiér
máme připraveno, naloženo a můžeme vyrazit na okruh
Tento Spartak je "mírně upravený" a byl původně konstruovaný na vytrvalostní závody na okruhu. Kromě bezpečnostního rámu a závodních sedaček je vybavený i silnějším motorem, upraveným podvozkem a dalšími detaily, které ho odlišují od běžných Spartaků.


nedělní příprava před závodem
Po příjezdu na Masarykův okruh v sobotu podvečer jsme obhlédli stroje konkurence a mohli se věnovat debatám o všem možném i nemožném.
Náladu nám v neděli ráno začala kazit mlha a mrholení, které byly předzvěstí toho, že dráha bude kluzká a bude třeba věnovat řízení zvýšenou pozornost. Zkušení závodníci z týmu mě uklidňovali, že není třeba se příliš obávat, ale moje nervozita před startem soupala.
Vráťa, který mě neustále uklidňoval před startem si akci vysloveně užíval
před startem jsem vyslech rady ostřílených závodníků
V rámci akce se jede několik závodů a tak jsem využil prvního z nich k poznání trati a svezl jsem se s šéfem týmu Ondřejem v jeho Fordu Sierra na sedadle spolujezdce. Spartaka řídil kolega Dalibor a to, že se mu povedlo Spartaka rozmotat do hodin mojí nervozitě moc nepřidalo.

trocha páry z motoru po prvním závodě nás nemohla rozházet
póza před startem závodu

Příprava na start závodu

do sedačky spolujezdce a trpělivého instruktora se posadil člověk nejpovolanější Jirka Seli
Do závodu jsem odstartoval se spolujezdcem a instruktorem nejpovolaněším Jirkou Seli, který je domovským jezdcem Modré střely. Po prvním seznámení s jízdními vlastnostmi auta moje nervozita opadla a mohl jsem se plně věnovat skvělým jízdním vlastnotem závodního Spartaka
odjíždíme na start závodu
Modrá střela s mojí maličkostí za volantem během závodu
Modrá střela s mojí maličkostí za volantem během závodu
Modrá střela s mojí maličkostí za volantem během závodu
Modrá střela s mojí maličkostí za volantem během závodu
Spartak po návratu do depa
Po dojezdu do depa jsem musel dát za pravdu všem z týmu, kteří mě před závodem uklidňovali, že Spartak je nesmírně poslušné auto a že moje prvotní obavy byly zbytečné, zároveň ale uznali mé obavy z podmínek, které při závodě panovaly a ocenili můj pud sebezáchovy. Důležité je, že jsme dojeli bez jediného šrámu. Spolujezdec a instruktor Jirka mi během závodu dával dobré rady a velmi mi tím pomohl se lépe seznámit s tratí a využít na maximum možnosti auta.
Na závěr snad ještě velké poděkování šéfovi týmu Ondřejovi, že mi nejen umožnil být členem týmu, ale i odstartovat do závodu, Jirkovi za trpělivost s jako mě instruoval při závodě a Vráťovi za morální podporu. 
Podtrženo a sečteno, zážitků mám na nějaký čas do zásoby a doufám, že to nebylo naposledy, kdy jsem se mohl s Modrou střelou projet.


Žádné komentáře: