Letošní veteránskou sezónu 2014 jsem zakočil velmi stylově. Dostal jsem nabídku jestli bych se nechtěl stát členem závodního týmu Šulcek racing a osedlat na Brněnském Masarykově okruhu
závodní modrou střelu Škodu 440.
V rámci dnů otevřené dráhy se na okruhu konala akce
Classic Racing Car Meeting , což je setkání majitelů s příznivců závodních strojů.
Podařilo se mi přesvědčit kamaráda zkušeného závodníka Vráťu Izacha, aby se mnou vyrazil a mohl mi dělat poradce a v případě nouze i mechanika.
Do Brna jsem vyrazili již v pátek v podvečer abychom pomohli připravit závodní stroj na nedělní závody.
|
sobotní příprava Modré střely na nedělní závody |
|
upravený interiér |
|
máme připraveno, naloženo a můžeme vyrazit na okruh |
Tento Spartak je "mírně upravený" a byl původně konstruovaný na vytrvalostní závody na okruhu. Kromě bezpečnostního rámu a závodních sedaček je vybavený i silnějším motorem, upraveným podvozkem a dalšími detaily, které ho odlišují od běžných Spartaků.
|
nedělní příprava před závodem |
Po příjezdu na Masarykův okruh v sobotu podvečer jsme obhlédli stroje konkurence a mohli se věnovat debatám o všem možném i nemožném.
Náladu nám v neděli ráno začala kazit mlha a mrholení, které byly předzvěstí toho, že dráha bude kluzká a bude třeba věnovat řízení zvýšenou pozornost. Zkušení závodníci z týmu mě uklidňovali, že není třeba se příliš obávat, ale moje nervozita před startem soupala.
|
Vráťa, který mě neustále uklidňoval před startem si akci vysloveně užíval |
|
před startem jsem vyslech rady ostřílených závodníků |
V rámci akce se jede několik závodů a tak jsem využil prvního z nich k poznání trati a svezl jsem se s šéfem týmu Ondřejem v jeho Fordu Sierra na sedadle spolujezdce. Spartaka řídil kolega Dalibor a to, že se mu povedlo Spartaka rozmotat do hodin mojí nervozitě moc nepřidalo.
|
trocha páry z motoru po prvním závodě nás nemohla rozházet |
|
póza před startem závodu |
|
Příprava na start závodu |
|
do sedačky spolujezdce a trpělivého instruktora se posadil člověk nejpovolanější Jirka Seli |
Do závodu jsem odstartoval se spolujezdcem a instruktorem nejpovolaněším Jirkou Seli, který je domovským jezdcem Modré střely. Po prvním seznámení s jízdními vlastnostmi auta moje nervozita opadla a mohl jsem se plně věnovat skvělým jízdním vlastnotem závodního Spartaka
|
odjíždíme na start závodu |
|
Modrá střela s mojí maličkostí za volantem během závodu |
|
Modrá střela s mojí maličkostí za volantem během závodu |
|
Modrá střela s mojí maličkostí za volantem během závodu |
|
Modrá střela s mojí maličkostí za volantem během závodu |
|
Spartak po návratu do depa |
Po dojezdu do depa jsem musel dát za pravdu všem z týmu, kteří mě před závodem uklidňovali, že Spartak je nesmírně poslušné auto a že moje prvotní obavy byly zbytečné, zároveň ale uznali mé obavy z podmínek, které při závodě panovaly a ocenili můj pud sebezáchovy. Důležité je, že jsme dojeli bez jediného šrámu. Spolujezdec a instruktor Jirka mi během závodu dával dobré rady a velmi mi tím pomohl se lépe seznámit s tratí a využít na maximum možnosti auta.
Na závěr snad ještě velké poděkování šéfovi týmu Ondřejovi, že mi nejen umožnil být členem týmu, ale i odstartovat do závodu, Jirkovi za trpělivost s jako mě instruoval při závodě a Vráťovi za morální podporu.
Podtrženo a sečteno, zážitků mám na nějaký čas do zásoby a doufám, že to nebylo naposledy, kdy jsem se mohl s Modrou střelou projet.
Žádné komentáře:
Okomentovat